تعمیرات دیزل ژنراتور
دیزل ژنراتور ترکیبی از یک موتور دیزل با ژنراتور برقی (اغلب یک آلترناتور) برای تولید انرژی الکتریکی است. دیزل ژنراتور یک مدل خاص از موتور است. یک دیزل ژنراتور اغلب به گونه ای طراحی شده است که بتواند با استفاده از سوخت روغنی کار کند، اما برخی از انواع آن برای سایر سوخت های مایع یا گاز طبیعی سازگار است. این موتورهای برقی به دلیل دوام ، قابلیت اطمینان و مقاومت بالای خود، به نگهداری کمتری احتیاج دارند و همچنین به دلیل کم بودن هزینه سوخت در مقایسه با سایر انواع سوخت ها از جمله بنزین و پروپان ، ارزانتر به حساب می آیند. آن ها می توانند بار سنگین را برای ساعت های طولانی تحمل کنند و ظرف چند دقیقه منبع تغذیه را با بار کامل خاموش کنند اما باید به طور مرتب از آن ها نگهداری شود تا از تأمین برق با کیفیت در طول عمر کاریشان اطمینان حاصل شود.
بهترین روش تعمیر دیزل ژنراتور
بهترین روش تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور پیروی از برنامه تعمیر و نگهداری ارائه شده توسط سازنده ژنراتور برای اطمینان از حداکثر زمان سرویس برای دیزل ژنراتور و کارکرد مناسب در هنگام استفاده از آن برای تأمین برق است.
داشتن یک سیستم قدرت آماده به کار با طراحی مناسب و دارای شرایط مناسب ، بهترین راه محافظت در برابر قطع برق است. قطعی برق برای بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی می تواند تهدید کننده زندگی باشند. همچنین برای مشاغلی مانند مراکز داده ، قطع برق می تواند بسیار هزینه بر باشد. سایر امکانات مهم در معرض خطر شامل دفاتر دولتی ، ادارات پلیس ، ایستگاه های آتش نشانی ، فرودگاه ها و … هم ممکن است دچار اختلال شوند.
برخی از نکات تعمیر و نگهداری پیشگیرانه برای دیزل ژنراتور که منبع تغذیه ای بدون وقفه را تضمین می کند مفید بوده و از مشکلات احتمالی آن جلوگیری می کند:
لینک های مفید: شرکت ماه نیرو
بازرسی عمومی معمول دیزل ژنراتور
در حین کار دیزل ژنراتور ، سیستم اگزوز ، سوخت ، سیستم الکتریکی و موتور نیاز به نظارت دقیق برای هر نوع نشتی دارند زیرا می توانند باعث وقوع اتفاقات خطرناکی شوند. مانند هر موتور احتراق داخلی ، نگهداری مناسب از آن ضروری است. طبق تحقیقات صورت گرفته، سرویس های استاندارد و زمان تغییر روغن در هر 500 ساعت توصیه می شود، با این وجود برخی از دیزل ژنراتور ها ممکن است نیاز به سرویس هایی در کوتاه مدت داشته باشند به همین دلیل خدمات پس از فروش دیزل ژانراتور ها باید مجموعه هایی درجه یک باشند.
روغن دیزل ژنراتور
روغن موتور را باید هنگام خاموش کردن ژنراتور در فواصل منظم با استفاده از یک فشار سنج بررسی کرد. اجازه دهید روغن قسمت های بالای موتور مجدداً به داخل میل لنگ تخلیه شوند و از توصیه های سازنده موتور برای طبقه بندی روغن API پیروی کنید. سطح روغن را تا حد ممکن نزدیک به علامت روی قطعه نگهدارید. برای اضافه کردن روغن از روغنی با همان مارک و کیفیت روغن قبلی استفاده کنید. روغن و فیلتر نیز باید در فواصل زمانی مناسب تعویض شوند. در مورد روش های تخلیه روغن و تعویض فیلتر روغن با سازنده موتور مشورت کنید.
سیستم خنک کننده
سطح خنک کننده را در طول خاموش بودن دستگاه در بازه مشخص شده بررسی کنید. درپوش رادیاتور را پس از خنک شدن موتور بردارید و در صورت لزوم ، مایع خنک کننده را اضافه کنید تا سطح حدود ¾ باشد. موتورهای دیزل ژانراتور سنگین به مخلوط خنک کننده متعادل آب ، ضد یخ و مواد افزودنی خنک کننده نیاز دارند. قسمت بیرونی رادیاتور را برای جلوگیری از انسداد بازرسی کنید و تمام مواد خاک یا مواد خارجی را با یک برس نرم یا پارچه با احتیاط بردارید تا از آسیب رسیدن به باله جلوگیری کنید. بهتر است، برای تمیز کردن رادیاتور از هوای فشرده با فشار کم یا جریان آب در جهت مخالف جریان هوای معمولی استفاده کنید.