تاپ شو

طراحی و سئو سایت به صورت تضمینی

تاپ شو

طراحی و سئو سایت به صورت تضمینی

از طراحی تا فروش همراه شما هستیم

۵ مطلب در خرداد ۱۴۰۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

استاتور چیست؟

نحوه تست avr ژنراتور هنگامی مهم است که اجزای داخلی دستگاه را به طور صحیح شناسایی کنید. بنابراین یکی از اساسی ترین اجزا، استاتور می باشد. در واقع استاتور یکی از بخش های ثابت می باشد که دارای سیم ‌پیچ‌ و هسته مغناطیسی است. میدان مغناطیسی در استاتور ژنراتور ایجاد می شود و این میدان مغناطیسی از روتور دریافت می شود که به برق تبدیل می گردد.

 

وظیفه استاتور در موتور القایی و ژنراتور

نحوه تست avr ژنراتور برای درک و شناخت رفتار ولتاژ خروجی به اطلاع دقیق از عملکرد استاتور در سیستم های مختلف نیازمند است. استاتور در موتور القایی با دریافت جریان متناوب می تواند میدان مغناطیسی چرخان را تولید می کند. این میدان مغناطیسی به روتور وارد می شود و گشتاور و چرخش را ایجاد می کند. استاتور در موتور القایی به عنوان مبدا انرژی مغناطیسی شناخته شده است و باید تداوم میدان و نبود اتصال کوتاه را ارزیابی کرد.

از طرف دیگر در ژنراتور به این شکل است که روتور با نیروی مکانیکی شروع به چرخیدن می کند و یک میدان مغناطیسی متحرک ایجاد می نماید. این میدان مغناطیسی در سیم پیچ های ثابت استاتور ایجاد می شود و برق تولید می گردد. در واقع استاتور به عنوان محل اصلی دریافت نیروی مغناطیسی و تبدیل آن به برق است. بنابراین اگر سیم پیچ های استاتور آسیب ببینند، حتی اگر کارکرد AVR صحیح باشد، ولتاژ خروجی تولید نمی شود. بنابراین این تست کمک می کند تا سلامت استاتور را ارزیابی کنید و از القای صحیح ولتاژ اطمینان حاصل کنید.

AVR

  • fardin heydari
  • ۰
  • ۰

روتور چیست

روتور بخش متحرکی در ژنراتور و موتور می باشد که در مرکز استاتور قرار دارد. این قطعه توسط استاتور که میدان مغناطیسی را ایجاد کرده است نیز به چرخش در می آید. بنابراین وظیفه آن به شکلی است که در موتور انرژی الکتریکی را به مکانیکی تبدیل می کند ولی در ژنراتور برعکس می باشد.

 

نحوه چرخش روتور در استاتور

وظیفه استاتور چیست؟ در واقع برای پاسخ به این سوال به صورت دقیق باید نحوه چرخش روتور را در استاتور در نظر گرفت. استاتور یک میدان مغناطیسی گردان را در موتور القایی ایجاد می کند. این میدان در روتور ساکن می باشد و یک جریان را ایجاد می کند. این جریان ایجاد شده در روتور می تواند یک میدان مغناطیسی تولید نماید که با میدان مغناطیسی استاتور در تعامل بوده و باعث چرخیدن روتور می شود. بنابراین اگر استاتور کارکرد صحیحی نداشته باشد، روتور نمی تواند حرکت کند و در نتیجه موتور خاموش می شود و از کار می افتد.

  • fardin heydari
  • ۰
  • ۰

شاسی یا بیس فریم دیزل ژنراتور چیست؟

شاسی یا بیس فریم دیزل ژنراتور یکی از سازه های فنی و مهندسی که اجزای اصلی همچون تابلو کنترل و موتور دیزل روی آن نصب می شود. این سازه به عنوان پایه و ستون و ارتعاش گیر عمل می کند. اگر شاسی وجود نداشته باشد، ارتعاشات زیاد ناشی از کارکرد موتور می توانند باعث اختلال و آسیب به تجهیزات شوند. شاسی یکی از کلیدی ترین سازه ها است که برای کارکرد پایدار به شمار می رود.

 

چرا استفاده از شاسی استاندارد در نصب ژنراتور ضروری است؟

نقش شاسی یا بیس فریم در نصب ژنراتور بسیار حیاتی است که به کاربردن شاسی غیراستاندارد می تواند تمام کارکرد سیستم را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین می تواند لرزش های زیادی را ایجاد کند و باعث استهلاک سریع قطعات شود. شاسی های استاندارد به شکلی ساخته شده اند که وزن و نیروهای دینامیکی را تحمل می کنند.

شاسی استاندارد می تواند از آسیب های لرزشی جلوگیری کند. نصب ایمن و پایدار این نوع شاسی می تواند ثبات لازم را برای کارکرد بدون خطر ایجاد نماید. شاسی استاندارد ارتعاشات را به حداقل می رساند و این موضوع باعث افزایش عمر تجهیزات می شود. همچنین این شاسی نویز صوتی را کاهش می دهد.

  • fardin heydari
  • ۰
  • ۰

مقایسه هزینه‌های اولیه خرید در برابر اجاره

آیا اجاره دیزل ژنراتور به‌صرفه‌تر از خرید آن است؟ در واقع می توان گفت به نیاز و بودجه شما بستگی دارد و اجاره کردن ژنراتور نیز می تواند به صرفه و اقتصادی باشد. اگر بخواهید ژنراتور را خریداری کنید به سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز دارید. در حالی که با اجاره می توانید مبلغ جزئی را پرداخت نمایید و به سرعت به آن دسترسی پیدا کنید. بنابراین در پروژه های کوتاه مدت و کسب و کارهایی با بودجه اندک می توانید ژنراتور را اجاره کنید، زیرا انتخابی اقتصادی است.

 

نیازهای کوتاه‌مدت در برابر استفاده دائمی

آیا اجاره دیزل ژنراتور به‌صرفه‌تر از خرید آن است؟ برای پاسخ به این سوال می توان بیان کرد که به مدت زمان استفاده کاربران بستگی دارد. اگر فعالیت شما به صورت محدود است. همچنین اگر می خواهید در مواقع قطعی برق در رویدادهای فرهنگی و ورزشی از ژنراتور استفاده کنید بهتر است آن را اجاره نمایید. بنابراین بعد از اتمام کار به نگهداری و انبار کردن دستگاه نیازی ندارید. اما اگر در یک سازمان فعالیت دارید و به صورت مکرر به برق نیاز دارید باید ژنراتور را خریداری نمایید. همچنین کارخانه ها و بیمارستان ها و مجتمع های بزگ باید از ژنراتور به صورت مداوم استفاده نمایند. همچنین در استفاده دائمی باید هزینه های تعمیر و نگهداری را در نظر بگیرید.

  • fardin heydari
  • ۰
  • ۰

علل افزایش مصرف سوخت در دیزل ژنراتورها

علت افزایش مصرف سوخت در دیزل ژنراتورها و راهکارهای کاهش آن به شرح زیر می باشد:

فیلترهای هوای کثیف یا مسدود

علت افزایش مصرف سوخت در دیزل ژنراتورها و راهکارهای کاهش آن به سلامت فیلتر هوا بستگی دارد. هنگامی که فیلترهای هوا مسدود می شوند، جریان هوا برای احتراق کامل موتور صورت نمی گیرد. بنابراین در موتورهای دیزلی که احتراق آن ها نسبت هوا به سوخت است نیز باعث فرآیند ناقص سوخت می شود. در نتیجه مصرف سوخت به حداکثر می رسد.

 

سوخت بی‌کیفیت یا آلوده

علت افزایش مصرف سوخت در دیزل ژنراتورها و راهکارهای کاهش آن گاهی به کیفیت سوخت بستگی دارد. سوخت های دیزلی آلوده یا سوخت هایی که دارای عناصر ناسازگار شیمیایی هستند می توانند احتراق ناقصی را ایجاد کنند. همچنین می توانند در پمپ ها و نازل ها رسوباتی را ایجاد کنند که باعث خرابی اجزای داخلی موتور می شود. در نهایت موتور برای رسیدن به توان مورد نیاز مقدار زیادی سوخت مصرف می کند.

 

کارکرد در بار نامناسب

کارکرد در بار نامناسب یکی از علت های افزایش مصرف سوخت در دیزل ژنراتورها است. اگر بار کمتر از ظرفیت ژنراتور باشد موتور در وضعیت بار کم قرار می گیرد و احتراق به صورت کامل انجام نمی شود. این مسئله علاوه بر افزایش مصرف سوخت می تواند باعث جمع شدن کربن در خروجی و موتور شود. همچنین اگر بار بیشتر از ظرفیت ژنراتور باشد فشار زیادی بر روی سیستم وارد می شود و مصرف سوخت به حداکثر می رسد.

 

  • fardin heydari